TY - BOOK
T1 - "היפוך הפירמידה"
T2 - חזון ומדיניות לגיל הרך בישראל
AU - טרכטנברג, מנואל
N1 - "עבודה זו נעשתה במסגרת מוסד שמואל נאמן, כחלק מ-'פרויקט 100 הימים - גיבוש אג'נדה ככלכלית-חברתית לממשלה הבאה'"
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - "מטרתו של מסמך זה היא להציע רפורמה מקיפה בתחום החינוך והטיפול בגיל הרך במדינת ישראל,. היינו בשנים הראשונות לחיי הילד, מלידה ועד כניסתו למסגרת המובנית של בית הספר בגיל 6המודעות הגוברת לחשיבותו של הגיל הרך כשלעצמו, ומרכזיותו בתוך מכלול רחב של תהליכיםחברתיים-כלכליים, מעלים את הצורך בעיצוב מחודש של דפוסים ישנים שהתקבעו ואינם מתאימים עודלמציאות של ימינו. לפיכך, יש להתוות מדיניות סדורה המכירה בחשיבות הנושא, וניזונה מממצאיהמחקר העדכני.בעשור האחרון הולכים ומצטברים המחקרים המצביעים באופן חד משמעי על ההשפעה המכרעת שלהחינוך והטיפול בגיל הרך על התפתחות הילד ועל שוויון הזדמנויות. הסביבה בה גדל הפעוט ואיכותהגירויים להם נחשף בשנות חייו הראשונות, הם בעלי השפעה קריטית על התפתחותו הקוגניטיבית והרגשית באופן שמשליך על תפקודו על פני כל מחזור חייו. קידום שוויון הזדמנויות הוא אחד מתפקידיההמרכזיים של מערכת החינוך הפורמלית, והדבר מספק את אחת הסיבות המרכזיות לכך שהמדינה מעניקה חינוך חובה חינם מהגן ועד תום התיכון. אולם, אי החלת מדיניות דומה על הגיל הרך גורמת באופן מובהק להיקבעותם של פערים משמעותיים בכישורים וביכולות של הילדים כבר בשלב זה, פערים שמערכת החינוך במתכונתה הנוכחית מתקשה לגשר ... [long field truncated]
AB - "מטרתו של מסמך זה היא להציע רפורמה מקיפה בתחום החינוך והטיפול בגיל הרך במדינת ישראל,. היינו בשנים הראשונות לחיי הילד, מלידה ועד כניסתו למסגרת המובנית של בית הספר בגיל 6המודעות הגוברת לחשיבותו של הגיל הרך כשלעצמו, ומרכזיותו בתוך מכלול רחב של תהליכיםחברתיים-כלכליים, מעלים את הצורך בעיצוב מחודש של דפוסים ישנים שהתקבעו ואינם מתאימים עודלמציאות של ימינו. לפיכך, יש להתוות מדיניות סדורה המכירה בחשיבות הנושא, וניזונה מממצאיהמחקר העדכני.בעשור האחרון הולכים ומצטברים המחקרים המצביעים באופן חד משמעי על ההשפעה המכרעת שלהחינוך והטיפול בגיל הרך על התפתחות הילד ועל שוויון הזדמנויות. הסביבה בה גדל הפעוט ואיכותהגירויים להם נחשף בשנות חייו הראשונות, הם בעלי השפעה קריטית על התפתחותו הקוגניטיבית והרגשית באופן שמשליך על תפקודו על פני כל מחזור חייו. קידום שוויון הזדמנויות הוא אחד מתפקידיההמרכזיים של מערכת החינוך הפורמלית, והדבר מספק את אחת הסיבות המרכזיות לכך שהמדינה מעניקה חינוך חובה חינם מהגן ועד תום התיכון. אולם, אי החלת מדיניות דומה על הגיל הרך גורמת באופן מובהק להיקבעותם של פערים משמעותיים בכישורים וביכולות של הילדים כבר בשלב זה, פערים שמערכת החינוך במתכונתה הנוכחית מתקשה לגשר ... [long field truncated]
M3 - דוח
T3 - כלכלה
BT - "היפוך הפירמידה"
PB - מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית
CY - חיפה
ER -