Abstract
אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות מתקשים להשתלב בשוק העבודה באופן אשר הולם את יכולותיהם ומאפשר קיום עצמאי משמעותי. אחת הסיבות האפשריות לכך היא התמקדותם היתרה של המחקר והפרקטיקה בתחום הייעוץ התעסוקתי בקשייהם ובתפקידם המקצועי של אנשים אלה, התמקדות אשר גורמת בהכרח להזנחת העיסוק בחלומות, במאוויים וביכולות של אותם האנשים. במאמר זה מוצגים שלושה מודלים תאורטיים מקובלים בתחום התפתחות הקריירה, ואלה עשויים להיות מסגרת ראויה לעבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים. הצגתם של מחקרים אשר התמקדו בצעירים עם ליקוי שמיעה והתבססו על מודלים תאורטיים אלה, היא תשתית אמפירית להמלצות לקביעת עקרונות מנחים להדרכה בנושא התפתחות הקריירה של אנשים עם צרכים מיוחדים, ובפרט של אוכלוסיית האנשים עם ליקוי שמיעה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך ושיקום ילדים ומתבגרים כבדי שמיעה וחירשים: היבטים תאורטיים ויישומיים (קובץ בעריכת טובה מוסט ודליה רינגוולד-פרימרמן) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | כרך ב', 384-411 |
ISBN (Print) | 9789655300840 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Career development
- Hearing impaired
- People with disabilities
- People with disabilities -- Rehabilitation
- Self-efficacy
- Vocational guidance