היבטים תיאורטיים ומעשיים בתהליכי התפתחות הקריירה של צעירים עם צרכים מיוחדים: התמקדות בצעירים עם ליקוי שמיעה

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות מתקשים להשתלב בשוק העבודה באופן אשר הולם את יכולותיהם ומאפשר קיום עצמאי משמעותי. אחת הסיבות האפשריות לכך היא התמקדותם היתרה של המחקר והפרקטיקה בתחום הייעוץ התעסוקתי בקשייהם ובתפקידם המקצועי של אנשים אלה, התמקדות אשר גורמת בהכרח להזנחת העיסוק בחלומות, במאוויים וביכולות של אותם האנשים. במאמר זה מוצגים שלושה מודלים תאורטיים מקובלים בתחום התפתחות הקריירה, ואלה עשויים להיות מסגרת ראויה לעבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים. הצגתם של מחקרים אשר התמקדו בצעירים עם ליקוי שמיעה והתבססו על מודלים תאורטיים אלה, היא תשתית אמפירית להמלצות לקביעת עקרונות מנחים להדרכה בנושא התפתחות הקריירה של אנשים עם צרכים מיוחדים, ובפרט של אוכלוסיית האנשים עם ליקוי שמיעה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך ושיקום ילדים ומתבגרים כבדי שמיעה וחירשים: היבטים תאורטיים ויישומיים (קובץ בעריכת טובה מוסט ודליה רינגוולד-פרימרמן)
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pagesכרך ב', 384-411
ISBN (Print)9789655300840
StatePublished - 2014

IHP Publications

  • ihp
  • Career development
  • Hearing impaired
  • People with disabilities
  • People with disabilities -- Rehabilitation
  • Self-efficacy
  • Vocational guidance

Cite this