Abstract
מחקר זה שם למטרה לזהות, למפות ולכמת את השימוש בפדגוגיות מבוססות רשת בקורסים אקדמיים באוניברסיטה מסורתית. שאלות המחקר המרכזיות הן: א. לאיזו מטרה ובאיזו מידה משלבים המרצים את האינטרנט בתהליך ההוראה (כגון: העברת תכנים, פעילויות לימודיות וניהול קורס)? ו-ב. באיזו מידה מממשים המרצים את הפוטנציאל הפדגוגי הגלום ברשת, במונחים של גמישות, אמצעי הצגה ואינטראקציה? כדי לבחון את המצב הקיים, פותח כלי "מיפוי פדגוגיות באתרי קורס" המבוסס על חמישה ממדים: א. אפיון בסיסי של הקורס, ב. ממד התוכן, ג. ממד ההפעלות, ד. ממד הניהול ו-ה. אפיון מודל השילוב. כלי המיפוי יושם על מדגם אקראי של 202 אתרי קורסים אקדמיים מכל הפקולטות באוניברסיטת תל-אביב בשנת הלימודים האקדמית 2002/3. התוצאות מצביעות על-כך שמרבית המרצים רואים ברשת כספק תוכן יותר מאפשר תקשורת. הם מנצלים רק במעט את הפוטנציאל הפדגוגי העצום הגלום ברשת ביחס לגמישות והעשרת הלמידה האקדמית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 232-237 |
Number of pages | 6 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Education, Higher
- Lecturers
- Web sites