היבטים פדגוגיים בשילוב אינטרנט בהוראת קורסים באוניברסיטת תל-אביב

ענת שמלא, רפי נחמיאס

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מחקר זה שם למטרה לזהות, למפות ולכמת את השימוש בפדגוגיות מבוססות רשת בקורסים אקדמיים באוניברסיטה מסורתית. שאלות המחקר המרכזיות הן: א. לאיזו מטרה ובאיזו מידה משלבים המרצים את האינטרנט בתהליך ההוראה (כגון: העברת תכנים, פעילויות לימודיות וניהול קורס)? ו-ב. באיזו מידה מממשים המרצים את הפוטנציאל הפדגוגי הגלום ברשת, במונחים של גמישות, אמצעי הצגה ואינטראקציה? כדי לבחון את המצב הקיים, פותח כלי "מיפוי פדגוגיות באתרי קורס" המבוסס על חמישה ממדים: א. אפיון בסיסי של הקורס, ב. ממד התוכן, ג. ממד ההפעלות, ד. ממד הניהול ו-ה. אפיון מודל השילוב. כלי המיפוי יושם על מדגם אקראי של 202 אתרי קורסים אקדמיים מכל הפקולטות באוניברסיטת תל-אביב בשנת הלימודים האקדמית 2002/3. התוצאות מצביעות על-כך שמרבית המרצים רואים ברשת כספק תוכן יותר מאפשר תקשורת. הם מנצלים רק במעט את הפוטנציאל הפדגוגי העצום הגלום ברשת ביחס לגמישות והעשרת הלמידה האקדמית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages232-237
Number of pages6
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • חינוך גבוה
  • Education, Higher
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • Computer-assisted instruction
  • אתרים באינטרנט
  • Web sites
  • מרצים
  • Lecturers

Cite this