הוכחות מתמטיות בתיכון: מה, כמה ולמה? השקפות מורי 5 יח"ל

נאוה גלבוע, טומי דריפוס

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

להוכחה תפקיד מרכזי בתחום הדעת מתמטיקה. חוקרי הוראת מתמטיקה רבים סבורים שמרכזיותה של ההוכחה צריכה לבוא לידי ביטוי גם בהוראת המתמטיקה בבתי הספר. לטענתם, ההוכחה צריכה להיות רכיב עקבי וטבעי בהתנסותם המתמטית של תלמידים בכל הנושאים המתמטיים ובכל הגילאים. אולם כיום מתמקדת הוראת הוכחות בבית הספר בעיקר בתחום הגיאומטריה בעוד שתחומי מתמטיקה אחרים נלמדים באוריינטציה של חוקים, מיומנויות ופרוצדורות פתרון, דבר הגורם להצגה שגויה של טבעה של ההוכחה המתמטית. מטרת המחקר במאמר זה הייתה לבדוק מהי השקפתם של מורי התיכון, המלמדים 5 יח"ל מתמטיקה, על מטרתה של הוראת הוכחה בתחומים שאינם גיאומטריה, והאם וכיצד השקפות אלו משפיעות על הוראתם, מבחינת כמות ההוכחות שהם מציגים בכיתה ואיכותן. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)71-80
Number of pages10
Journalעל"ה: עלון למורי המתמטיקה
Volume39
StatePublished - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • Education, Secondary
  • Mathematics -- Study and teaching
  • Proof theory
  • Teachers
  • הוכחה (מתמטיקה)
  • חינוך תיכון
  • מורים
  • מתמטיקה -- לימוד והוראה

Cite this