Abstract
המעבר ממספרים לייצוג סימבולי, בהוראת ראשית האלגברה, מהווה נקודת קושי עבור תלמידים רבים. מחקר זה בוחן את הוראת ראשית האלגברה בסביבה בה השימוש בגיליון אלקטרוני Excel זמין בכל עת, ונתון לבחירתם של התלמידים. חומרי הלמידה מבוססים על קורס שפותח בפרוייקט מתימחשב, והותאמו לסביבת הלמידה הייחודית. המחקר נערך במהלך שנתיים עוקבות בשתי כיתות ז. נמצא כי לאורך השנה כולה תלמידים בוחרים להשתמש ב-Excel בייצוגים סימבוליים הנמצאים ברמות שונות, וגם בסביבת נייר ועיפרון, לעיתים במהלך באותה פעילות. כמו כן, נמצא כי בפעילויות דומות מבחינה מתמטית, הנערכות לקראת סוף השנה, תלמידים משתמשים בייצוג סימבולי ברמה גבוהה ללא צורך בתמיכת ה .Excel (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 120-126 |
Number of pages | 7 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Algebra -- Study and teaching
- Mathematical ability
- Microsoft Excel (Computer file)
- School children
- אלגברה -- לימוד והוראה
- אקסל (תוכנת מחשבים)
- חשיבה מתמטית
- ייצוג
- תלמידים