ההשפעה של למידת ראשית האלגברה בסביבה עתירת מחשב על השימוש שעושים תלמידים בייצוג סימבולי

מיכל טבח, רנה הרשקוביץ

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המעבר ממספרים לייצוג סימבולי, בהוראת ראשית האלגברה, מהווה נקודת קושי עבור תלמידים רבים. מחקר זה בוחן את הוראת ראשית האלגברה בסביבה בה השימוש בגיליון אלקטרוני Excel זמין בכל עת, ונתון לבחירתם של התלמידים. חומרי הלמידה מבוססים על קורס שפותח בפרוייקט מתימחשב, והותאמו לסביבת הלמידה הייחודית. המחקר נערך במהלך שנתיים עוקבות בשתי כיתות ז. נמצא כי לאורך השנה כולה תלמידים בוחרים להשתמש ב-Excel בייצוגים סימבוליים הנמצאים ברמות שונות, וגם בסביבת נייר ועיפרון, לעיתים במהלך באותה פעילות. כמו כן, נמצא כי בפעילויות דומות מבחינה מתמטית, הנערכות לקראת סוף השנה, תלמידים משתמשים בייצוג סימבולי ברמה גבוהה ללא צורך בתמיכת ה .Excel (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages120-126
Number of pages7
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Algebra -- Study and teaching
  • Mathematical ability
  • Microsoft Excel (Computer file)
  • School children
  • אלגברה -- לימוד והוראה
  • אקסל (תוכנת מחשבים)
  • חשיבה מתמטית
  • ייצוג
  • תלמידים

Cite this