@inbook{c1d5d659564c4a6fbb88c62212347dcf,
title = "הדימוי, הקול והעד: האסתטיקה והאתיקה של השחזור בקולנוע התיעודי הישראלי העכשווי",
abstract = "מאמר זה עוקב אחר צורותיו השונות של השחזור בקולנוע התיעודי הישראלי העכשווי, ובמיוחד בסרט 'עדות' (שלומי אלקבץ, 2011). המחברים מראים כי שחזורים בקולנוע התיעודי מציעים החזרה של העבר להווה ובה בעת גם נותנים צורה אסתטית חדשה לאירוע ההיסטורי המוצג על המסך. בניתוח הסרט 'עדות' הם מראים כי הסרט נוקט פרקטיקה של שחזור פרפורמטיבי שבה מתקיימות זו לצד זו היעדרות עם נוכחות של היסטוריות מודחקות ונשכחות, שמקבלות צורה אודיו-ויזואלית חדשה. היסטוריות אלו, שנמחקו או הודרו, חוזרות כעת לרדוף את הצופים בהווה ותובעות הכרה וקבלת אחריות אתית על מציאות מטלטלת של כיבוש ודיכוי פוליטי ותרבותי שלא רצינו לראות ולדעת. האפשרות ליצור מרחב פוליטי אלטרנטיבי, שדוכאה בעבר, נראית במאמר כסיכוי ליצירת מרחב פוליטי עתידי, סיכוי הכרוך בקבלת אחריות לאומית. (מתוך המאמר)",
author = "רז יוסף and יערה עוזרי",
note = "שער שני: הסיכוי והדיכוי: פעולה פוליטית ושינוי במרחב החזותי בישראל עמ' 256-474",
year = "2017",
language = "עברית",
isbn = "9789650208271",
series = "קו אדום - עיצוב",
publisher = "הקיבוץ המאוחד",
pages = "370--402",
editor = "סיון שטאנג and נועה חזן",
booktitle = "תרבות חזותית בישראל",
}