הדימוי, הקול והעד: האסתטיקה והאתיקה של השחזור בקולנוע התיעודי הישראלי העכשווי

רז יוסף, יערה עוזרי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מאמר זה עוקב אחר צורותיו השונות של השחזור בקולנוע התיעודי הישראלי העכשווי, ובמיוחד בסרט 'עדות' (שלומי אלקבץ, 2011). המחברים מראים כי שחזורים בקולנוע התיעודי מציעים החזרה של העבר להווה ובה בעת גם נותנים צורה אסתטית חדשה לאירוע ההיסטורי המוצג על המסך. בניתוח הסרט 'עדות' הם מראים כי הסרט נוקט פרקטיקה של שחזור פרפורמטיבי שבה מתקיימות זו לצד זו היעדרות עם נוכחות של היסטוריות מודחקות ונשכחות, שמקבלות צורה אודיו-ויזואלית חדשה. היסטוריות אלו, שנמחקו או הודרו, חוזרות כעת לרדוף את הצופים בהווה ותובעות הכרה וקבלת אחריות אתית על מציאות מטלטלת של כיבוש ודיכוי פוליטי ותרבותי שלא רצינו לראות ולדעת. האפשרות ליצור מרחב פוליטי אלטרנטיבי, שדוכאה בעבר, נראית במאמר כסיכוי ליצירת מרחב פוליטי עתידי, סיכוי הכרוך בקבלת אחריות לאומית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationתרבות חזותית בישראל
Editorsסיון שטאנג, נועה חזן
Place of Publicationתל אביב
Publisherהקיבוץ המאוחד
Pages370-402
Number of pages33
ISBN (Print)9789650208271
StatePublished - 2017

Publication series

Nameקו אדום - עיצוב

IHP Publications

  • ihp
  • סרטי תעודה
  • Documentary films
  • עדות (סרט)
  • שחזור אירועים היסטוריים
  • Historical reenactments

DanaCode

  • DanaCode

Cite this