הגשמה עצמית כמניע לשינוי

אירית הרפז, ורד מוזס, ליז מינץ, ניצה זילברמן, מיכל יצחקי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

תוכנית לימודים להסבת אקדמאים לסיעוד מהווה פיתרון יעיל להתגברות על מצוקת כוח האדם העכשווית בסיעוד. תוכנית זו מתבססת על הישגיהם הלימודיים הקודמים וניסיון חייהם של הפונים להסבה. בשנת 2009 נפתחו 11 תוכניות לימוד להסבת אקדמאים בישראל. מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את המאפיינים של הפונים לתוכניות הסבת אקדמאים לסיעוד, מניעיהם לביצוע ההסבה ותפיסותיהם לגבי המקצוע. כמו כן, לבחון את הקשר בין המניעים לביצוע ההסבה לבין תפיסת המקצוע. אוכלוסיית מחקר כללה 233 סטודנטים מתוכנית לימודים להסבת אקדמאים מחמישה בתי ספר לסיעוד במרכז הארץ. שענו על שאלון מובנה. ממצאי המחקר הצביעו על כך, שמניעים פנימיים, כגן רצון להגשמה עצמית ולסייע לזולת, השפיעו במידה רבה על ההחלטה לבצע את ההסבה. כמו כן, מרבית הסטודנטים תפסו את מקצוע הסיעוד כמעורר גאווה מקצועית וכבוד. נמצא קשר בין תפיסה חיובית של מקצוע הסיעוד לבין המניעים הפנימיים. על מנת לגייס למקצוע אנשים בעלי מוטיבציה והשכלה אקדמית, מומלץ להתמקד במניעים הפנימיים בפרסום ושיווק המקצוע. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)40-44
Number of pages5
Journalהאחות בישראל
Volume186
StatePublished - 2011

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • College graduates
  • Nurses -- Training of
  • Occupational retraining

Cite this