האם לשאול זה ללמד? השפעה של שיח סוקרטי על פיתוח חשיבה אינדוקטיבית ודדוקטיבית של מורים ואוריינות מדעית

רויטל וינשטוק, דוד מיודוסר

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מאמר זה בוחן את תרומתו של השיח הסוקרטי לפיתוח אוריינות מדעית בקרב תלמידי כתות ו'. המאמר מציג מחקר שבו השיח המתשאל משמש ככלי פדגוגי לפיתוח חשיבה רפלקטיבית וחשיבה ביקורתית בתחום המדעים. בהתאמה לכך, נבדקו בו הישגים של לומדים בכיתה ו' בתחום המדעים, בעקבות רכישה של מיומנויות החשיבה האינדוקטיבית והדדוקטיבית ושימוש בהן להבניה של כללים ועקרונות מדעיים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)16-27
Number of pages12
Journalאאוריקה
Volume44
StatePublished - 2022

IHP Publications

  • ihp
  • Ability
  • Dialogue
  • Discourse analysis
  • Learning
  • Literacy
  • Questioning
  • School children
  • Science -- Study and teaching
  • Socrates
  • Teacher-student relationships
  • Thought and thinking
  • אוריינות
  • דיאלוג
  • חקר השיח
  • חשיבה
  • למידה
  • מדעים -- לימוד והוראה
  • מורים ותלמידים
  • מיומנויות וכישורים
  • ניסויים מדעיים בבתי ספר
  • סוקרטס
  • שאילת שאלות
  • תלמידים

Cite this