האופן שבו תופסים מורים מוסלמים ויהודים את גבריותו של מנהל בית הספר: היבטים תרבותיים וחברתיים של הקשר בין מנהל למורה

ח'אלד עראר, יזהר אופלטקה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת מחקר אקספלורטיבי זה, לבחון את האופן שבו תופסים מורים יהודים ומוסלמים במדינת ישראל את גבריותו של מנהל בית-הספר. באופן ספציפי יותר, המחקר ניסה לענות על השאלות הבאות: 1) כיצד מצטיירת הגבריות "הנכונה" של מנהל בית-הספר בעיני המורים בישראל? 2) איזה מנהל נתפס כלא גברי בעיני המורים? 3) האם קיימים הבדלים בתפיסת מושג הגבריות של מנהל בית-ספר בין מורים מוסלמים למורים יהודים, ובאיזה אופן? (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)140-160
Number of pages21
Journalעיונים בחינוך: כתב עת למחקר בחינוך
Volume7-8
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Educational leadership
  • Men
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Palestinian Arabs -- Israel -- Social conditions
  • School principals
  • Sex
  • Teacher-principal relationships
  • Teachers
  • גברים
  • מגדר
  • מורים
  • מנהיגות חינוכית
  • מנהלי בתי ספר
  • מנהלי בתי ספר ומורים
  • ערבים בישראל -- חברה
  • ערבים בישראל -- חינוך

Cite this