דמות המורה בראי הכשרת המורים: מבט היסטורי

דורון נידרלנד, עמוס הופמן, יובל דרור

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

דמותם של מורים ומעמדו של מקצוע ההוראה הם נושאים שעל סדר היום הצבורי. מחקרים שונים וסקרי דעת קהל מלמדים שהעסוק בחנוך ובהוראה הוא רב משמעות בעיני הצבור הישראלי. רבים אומרים כי היו נוטים לעסוק בחנוך ובהוראה, למרות זאת נראה שמציאות משקפת תמונה הפוכה: מתברר שיוקרתו של מקצוע ההוראה היא תיאורטית בלבד, ויש פער גדול בין השיח האידאליסטי על "דמות המורה הראוי", לבין המציאות של המורים והמורות בפועל, העוסקים בהוראה לפרנסתם. במאמר עוסקים המחברים בדמותו של המורה בראי הכשרת המורים במספר מוסדות הקשורים להכשרה זו. דמות המורה נבחנת במסמכי משרד החנוך, במסמכי המועצה להשכלה גבוהה, ובמכללות לחנוך.
Original languageHebrew
Pages (from-to)50-56
Number of pages7
Journalשבילי מחקר
Volume14
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Education -- History
  • Teachers
  • Teachers -- Training of
  • Teachers colleges
  • Teaching
  • Universities and colleges
  • אקדמיזציה
  • הוראה
  • הכשרת מורים
  • חינוך -- היסטוריה
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • מורים
  • מכללות להכשרת מורים וגננות
  • מעמד מקצועי -- מורים

Cite this