Abstract
לפי התאוריה הדמוקרטית, למוסדות החינוך השפעה מכרעת על התפתחות עמדות והתנהגויות אזרחיות בקרב תלמידים. המחקר הסוציולוגי נוטה להניח כי מוסדות החינוך מקנים לכל התלמידים חינוך שוויוני לאזרחות. מחקר זה בא לבחון אם מוסדות החינוך בישראל אכן מכשירים את התלמידים לדגם משותף של תפקיד האזרח בדמוקרטיה (איכילוב, 1993; Ichilov, 1990). לשם כך, נותחו תוכניות הלימודים, ספרי הלימוד והמדריכים למורה במקצוע האזרחות במסלול העיוני ובמסלול המקצועי הלא-בגרותי בחטיבה העליונה בחינוך העברי. התוצאות מראות כי את התלמידים במסלול המקצועי מכוונים לדגם פסיבי ולא ביקורתי של תפקיד האזרח, ואילו את התלמידים במסלול העיוני מכוונים לדגם יותר מתוחכם, אקטיבי וביקורתי
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 729-756 |
Number of pages | 28 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 43 |
Issue number | 4 |
State | Published - 2005 |
IHP Publications
- ihp
- Civics -- Study and teaching
- Textbooks
- Vocational education