גיאומטריה זה משחק ילדים: על השימוש בטנגרם כאמצעי למידה בגן הילדים

הודא שאיב, מיכל טבח

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

גיאומטריה היא אחד משלושת הנושאים העיקריים בתוכנית הלימודים במתמטיקה בחינוך הקדם-יסודי. על פי תיאוריית ואן הילה, התפתחות החשיבה הגיאומטרית אצל ילדים נעשית בשלבים, והמעבר מרמה התפתחותית אחת לבאה אחריה נתמך בפעילויות משחקיות המפתחות ידע על צורות ותכונותיהן. אחת הדרכים להעשיר את לימודי הגיאומטריה בגן היא באמצעות המשחק טנגרם. אפשר לשחק גם טנגרם במחשב או במשחק מוחשי, ובכל לאתגר את הילדים ולתמוך בלמידה שלהם. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)80-89
Number of pages10
Journalעלון דע-גן
Volume6
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Early childhood education
  • Geometry -- Study and teaching
  • Kindergarten
  • Kindergarten teachers
  • Mathematical ability
  • People with social disabilities -- Education
  • Physical education for children
  • Preschool children
  • Visual perception
  • גיאומטריה -- לימוד והוראה
  • גן ילדים
  • גננות וגננים (גן ילדים)
  • חינוך בגיל הרך
  • חשיבה מתמטית
  • טנגרם
  • ילדים בגיל הרך
  • תוכניות התערבות חינוכיות
  • תפיסה חזותית

Cite this