Abstract
טיפול בילדים, בניגוד לטיפול במבוגרים, מחייב היכרות עם המרכיבים ההתפתחותיים של ילדים כדי לסייע בהערכה, באבחון ובטיפול עצמו. ההחלטה אם בעיה שאובחנה אצל ילד מצריכה טיפול או שהיא חלק מתהליך התפתחות נורמלי מתבססת על מרכיבי גיל, מין ושלב ההתפתחות המצביע על המיומנויות הרגשיות והחברתיות העומדות לרשותו של הילד. פרק זה מציג את המרכיבים ההתפתחותיים-קוגניטיביים שיש להתייחס אליהם בבניית תהליך התערבות יעיל ומועיל לילדים, והם: גיל, מין, ההתפתחות הקוגניטיבית, תהליך עיבוד המידע, רכישת השפה, תהליך התפתחות הרגשות, תהליך ההתפתחות החברתית והרקע החברתי והתרבותי של הילד. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בילדים |
Publisher | קובץ בעריכת נילי מור |
Pages | 35-52 |
Number of pages | 18 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Child development
- Child psychology
- Child psychotherapy
- Cognitive therapy
- התפתחות הילד
- טיפול התנהגותי-קוגניטיבי
- פסיכולוגיה של הילד
- פסיכותרפיה של הילד