בימוי קולות

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

הבמאית מיכל גרובר-פרידלנדר טוענת שהאופרה: "האומר כן" מאת ברטולד ברכט וקורט וייל היא אופרת ילדים. הפשטות המתעתעת של המוזיקה ושל הטקסט מקשה על הפרשנות הקולית והבימתית. האופרה מתרחקת במכוון מאקספרסיביות ישירה, ויוצרת תהליך של הזרה לגילוי הרוע של הדמויות. הבמאית מצאת שהדרך האפשרית להמחיש את הניכור הברכטי היא להעמיד מולו מושג מוקצן של קול - הקול האופראי המלאכותי והמסוגנן המדמה אובייקט עצמאי. זהו הקול הכמה והנכשל בניסיונו לחלץ את האדם מתוך השאול.
Original languageHebrew
Pages (from-to)199-202
Number of pages4
Journalפעימות; כתב עת למוזיקה ותרבות
Volume2
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • ביצועים מוזיקליים
  • ברכט, ברטולד -- האומר כן והאומר לא
  • האומר כן (אופרה)
  • וייל, קורט
  • זמרי אופרה

Cite this