Abstract
הבמאית מיכל גרובר-פרידלנדר טוענת שהאופרה: "האומר כן" מאת ברטולד ברכט וקורט וייל היא אופרת ילדים. הפשטות המתעתעת של המוזיקה ושל הטקסט מקשה על הפרשנות הקולית והבימתית. האופרה מתרחקת במכוון מאקספרסיביות ישירה, ויוצרת תהליך של הזרה לגילוי הרוע של הדמויות. הבמאית מצאת שהדרך האפשרית להמחיש את הניכור הברכטי היא להעמיד מולו מושג מוקצן של קול - הקול האופראי המלאכותי והמסוגנן המדמה אובייקט עצמאי. זהו הקול הכמה והנכשל בניסיונו לחלץ את האדם מתוך השאול.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 199-202 |
Number of pages | 4 |
Journal | פעימות; כתב עת למוזיקה ותרבות |
Volume | 2 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- ביצועים מוזיקליים
- ברכט, ברטולד -- האומר כן והאומר לא
- האומר כן (אופרה)
- וייל, קורט
- זמרי אופרה