Abstract
בשנים האחרונות אנו עדים לפרוליפרציה של קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים (MOOCs). הקורסים כוללים עשרות אלפי לומדים מרחבי העולם, המגיעים עם מגוון מטרות ומוטיבציות להשתתפות בקורס. אפיון טיפוסי לומדים ב-MOOCs מהווה בסיס חיוני להבנת התופעה ולעיצוב קורסים התומכים באופן מיטבי בצרכיהם השונים של הלומדים. לפיכך, המחקר המתואר במאמר זה עסק באיפיון טיפוסי לומדים ב-MOOCs על בסיס פעילות הלומדים במשאבי הלמידה המרכזיים בקורס: הרצאות הוידאו, הפורומים ופעילויות ההערכה. במתודולוגיה של כריית נתונים (ניתוח אשכולות) המחקר בחן את פעילותם של 21,889 הלומדים שהשתתפו ב-MOOC שהוצע על ידי אוניברסיטת תל אביב ב-Coursera בשנת 2013 . בניתוח האשכולות זוהו 7 טיפוסי לומדים, כלהלן: "הטועמים" (%64.8), "מורידי התכנים" (%8.5), "המתמידים חלקית" (%11.5), "המתמידים הלא מקוונים" (%3.6), "המתמידים המקוונים" (%7.4), "המתמידים החברתיים מעט" (%3.7) ו"המתמידים החברתיים" (%0.6). טיפוסי הלומדים שהתקבלו נידונים לאור דפוסי פעילותם במשאבי הלמידה ומעורבותם הכללית בקורס. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 191-197 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- Learning
- MOOCs (Web-based instruction)