Abstract
המאמר מתאר את שירתו של ביטון בהתמודדות עם הזיכרון התרבותי, החברתי והפוליטי של יהודי מרוקו. המודעות לפער בין הזוכר השייך להווה הישראלי לבין מושאי הזיכרון, ממחישה כי החויה הגלותית מבוססת לא על חזרה פשוטה למקורות או על התוודעות מאוחרת למסורת קדומה ובלתי משתנה, אלא על חזרה מגששת, מהוססת, מומצאת ומלאכותית, שמעידה בעת ובעונה אחת על ניתוק ואיבוד קשר לכל מה שניתן להגדירו כ"מסורת". חלקו השני של המאמר מתאר את אופייה האמביוולנטי של הנוסטלגיה כלפי העבר התרבותי המופיעה בשירתו של ארז ביטון. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | אנא מן אלמגרב |
Editors | קציעה עלון, יוחאי אופנהיימר |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הקיבוץ המאוחד |
Pages | 13-59 |
Number of pages | 47 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Biṭon, Erez
- Early memories
- Jewish diaspora
- Jews -- Morocco
- Jews, Moroccan -- Eretz Israel
- Jews, Moroccan -- Israel
- Memory
- Mizrahim in literature
- Multilingualism
- National characteristics, Israeli
- Nostalgia
- Sephardim in literature
- ביטון, ארז
- גולה
- זהות ישראלית
- זיכרון
- זיכרונות ילדות
- יהודי מרוקו
- יהודי מרוקו בישראל ובארץ-ישראל
- נוסטלגיה
- עדות המזרח וספרדים בספרות
- רב-לשוניות
RAMBI Publications
- rambi
- Hebrew poetry -- 20th century -- History and criticism
- Hebrew poetry -- Morocco
- Jewish diaspora in literature
- Morocco -- In literature
- ביטון, ארז -- 1942-