אי שוויון מתהווה בגיל הרך: הקשר בין עוני, עקה וגירויים חושיים להתפתחות הילד ולהישגים: [מתוך המדור: תקציר מנהלים]

יוסי שביט, יצחק פרידמן, ג'וני גל, דנה וקנין

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

כיצד חוויות בילדות המוקדמת משפיעות על ההתפתחות ועל ההישגים? הספרות האקדמית מצביעה על מגוון דרכים שבהן אי שוויון כלכלי שנחווה בגיל הרך עלול להוביל לאי שוויון בהישגים הלימודיים בשלב מאוחר יותר בחיים. יש הסכמה נרחבת על כך שחינוך הוא המפתח לשוויון הזדמנויות, להצלחה ולניידות כלכלית בין-דורית, ועל כך שיש להבטיח שוויון הזדמנויות בחינוך לכל ילדי ישראל; מחקרים מראים כי הפערים הלימודיים בין ילדים ממעמדות חברתיים-כלכליים שונים מתחילים כבר בגילים צעירים מאוד. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)197-200
Number of pages4
Journalדוח מצב המדינה
StatePublished - 2018
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • Child development
  • Poor
  • Stress (Psychology)

Cite this