TY - JOUR
T1 - אי שוויון מתהווה בגיל הרך: הקשר בין עוני, עקה וגירויים חושיים להתפתחות הילד ולהישגים
T2 - [מתוך המדור: תקציר מנהלים]
AU - שביט, יוסי
AU - פרידמן, יצחק
AU - גל, ג'וני
AU - וקנין, דנה
N1 - המאמר מתפרסם במסגרת אסופת מאמרים שכותרתה "חינוך" המתפרסמת בעמ' 129-200.
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - כיצד חוויות בילדות המוקדמת משפיעות על ההתפתחות ועל ההישגים? הספרות האקדמית מצביעה על מגוון דרכים שבהן אי שוויון כלכלי שנחווה בגיל הרך עלול להוביל לאי שוויון בהישגים הלימודיים בשלב מאוחר יותר בחיים. יש הסכמה נרחבת על כך שחינוך הוא המפתח לשוויון הזדמנויות, להצלחה ולניידות כלכלית בין-דורית, ועל כך שיש להבטיח שוויון הזדמנויות בחינוך לכל ילדי ישראל; מחקרים מראים כי הפערים הלימודיים בין ילדים ממעמדות חברתיים-כלכליים שונים מתחילים כבר בגילים צעירים מאוד. (מתוך המאמר)
AB - כיצד חוויות בילדות המוקדמת משפיעות על ההתפתחות ועל ההישגים? הספרות האקדמית מצביעה על מגוון דרכים שבהן אי שוויון כלכלי שנחווה בגיל הרך עלול להוביל לאי שוויון בהישגים הלימודיים בשלב מאוחר יותר בחיים. יש הסכמה נרחבת על כך שחינוך הוא המפתח לשוויון הזדמנויות, להצלחה ולניידות כלכלית בין-דורית, ועל כך שיש להבטיח שוויון הזדמנויות בחינוך לכל ילדי ישראל; מחקרים מראים כי הפערים הלימודיים בין ילדים ממעמדות חברתיים-כלכליים שונים מתחילים כבר בגילים צעירים מאוד. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001105492
M3 - מאמר
SN - 1565-8899
SP - 197
EP - 200
JO - דוח מצב המדינה
JF - דוח מצב המדינה
ER -