@inbook{c1e5525aa3564dfbad53e1abae5f413b,
title = "אינטגרציה חינוכית בקהילה משתנה",
abstract = "מחברי המאמר מתמקדים במחקרם בשלוש רמות ניתוח של הקהילה: הקהילה העירונית - לקהילה זו תיחום גיאוגרפי ברור ומאפיינים ייחודיים של יישוב הנמצא בתהליך של צמיחה המכוון לשיפור מיצבו החברתי. השכונות - כל אחת מן השכונות שנסקרו מהווה קהילה על פי מאפייניה הדמוגרפיים, החברתיים הכלכליים והתרבותיים, ובמיוחד על פי הוותק של תושביה בעיר ותחושת ההשתייכות שחבריה חשים כלפיה. הקהילה הבית ספרית - קהילה זו נבחרה במחקר זה במיקרוקוסמוס קהילתי המשקף את ההשתייכות לקהילות השונות בתוך העיר. עקב היותו של בית הספר קהילה עצמאית, שיש לה מערכת כללים וערכים משלה והיא מושפעת מערכים שמתווה בשבילה המרכז החברתי, היא מקיימת אינטגרציה חברתית ברמת הכיתה וברמת בית הספר. בכך נהפכת הקהילה הבית ספרית לבעלת ייחוד שאינו מאפיין את הקהילה העירונית כולה. (מתוך המאמר)",
author = "חנה איילון and חיה ג'משי and אברהם יוגב",
year = "1995",
language = "עברית",
isbn = "9652741671",
series = "חינוך וחברה",
publisher = "הוצאת רמות - אוניברסיטת תל אביב",
pages = "133--148",
editor = "רנה שפירא and רונה שביט",
booktitle = "בית הספר וקהילותיו",
}