Abstract
מחברי המאמר מתמקדים במחקרם בשלוש רמות ניתוח של הקהילה: הקהילה העירונית - לקהילה זו תיחום גיאוגרפי ברור ומאפיינים ייחודיים של יישוב הנמצא בתהליך של צמיחה המכוון לשיפור מיצבו החברתי. השכונות - כל אחת מן השכונות שנסקרו מהווה קהילה על פי מאפייניה הדמוגרפיים, החברתיים הכלכליים והתרבותיים, ובמיוחד על פי הוותק של תושביה בעיר ותחושת ההשתייכות שחבריה חשים כלפיה. הקהילה הבית ספרית - קהילה זו נבחרה במחקר זה במיקרוקוסמוס קהילתי המשקף את ההשתייכות לקהילות השונות בתוך העיר. עקב היותו של בית הספר קהילה עצמאית, שיש לה מערכת כללים וערכים משלה והיא מושפעת מערכים שמתווה בשבילה המרכז החברתי, היא מקיימת אינטגרציה חברתית ברמת הכיתה וברמת בית הספר. בכך נהפכת הקהילה הבית ספרית לבעלת ייחוד שאינו מאפיין את הקהילה העירונית כולה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | בית הספר וקהילותיו (קובץ בעריכת רנה שפירא ורונה שביט) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הוצאת רמות - אוניברסיטת תל אביב |
Pages | 133-148 |
Number of pages | 16 |
ISBN (Print) | 9652741671 |
State | Published - 1995 |
IHP Publications
- ihp
- Communities
- Educational equalization
- Schools
- Social integration
- בתי ספר
- השתלבות חברתית
- קהילה
- שוויון הזדמנויות בחינוך