Abstract
המאמר עוסק בקישורה הקונקרטי של תופעת האתאיזם למרחב הכוחני והאינטלקטואלי של תורת הקבלה היהודית. יוהן גאורג וכטר (1757-1673) בחיבורו הראשון "השפינוציזם ביהדות או האלהתו של העולם על ידי היהדות העכשווית והקבלה הנסתרת שלה" היה הראשון שקשר בין תורת שפינוזה ובין תורת הקבלה וקבע ששתיהן אתאיסטיות. המחבר חושף את המקורות המרכזיים לטיעוניו של וכטר אודות הקבלה, בוחן את מכלול המשמעויות של המושג אתאיזם, ומציג את התזה של וכטר כתלושה שאפילו וכטר נאלץ לדחותה מאוחר יותר. חלקו השני של המאמר מנסה להראות כיצד משולב מושג האתאיזם על ריבוי משמעויותיו אל תוך הדיון האירופי בקבלה בהבטים השונים שלה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 179-200 |
Number of pages | 22 |
Journal | דעת: כתב-עת לפילוסופיה יהודית וקבלה |
Volume | 57-59 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Atheism
- Cabala