אוריינויות חדשות בחברת הידע

דוד מיודוסר, רפי נחמיאס, אלונה פורקוש-ברוך

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מהי משמעות המושג “אוריינות"? האם קיימת הגדרה אחת למושג זה? לשאלה זו נתנו תשובות שונות במהלך הזמן, חלקן שנויות במחלוקת ומעוררות אי הסכמה. המושג אוריינות עבר תמורות, החל מהתמקדות צרה בתחום מיומנויות הקריאה והכתיבה ועד לראייה רחבה של מערכת נרחבת של מיומנויות הנדרשות על ידי אנשים ללמידה, עבודה, אינטראקציה חברתית והתמודדות עם הצרכים של חיי היומיום. השינויים שחלו במשמעות המושג אוריינות קשורים להתפתחויות בטכנולוגיות המידע והתקשורת ולהשפעותיהם על אורח החיים שלנו. במאמר זה נעמיק את הדיון אודות הקשר שבין התפתחות התקשוב לפריצתן של אוריינויות חדשות ונציע שבע אוריינויות שיש צורך לטפח אותן בתהליך החינוכי.
Original languageHebrew
Pages (from-to)31
Number of pages1
Journalאאוריקה
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • Computer literacy
  • Information literacy
  • Literacy
  • Technological literacy
  • Visual literacy

Cite this